معرفی جزیره زیبای کیش

یکی از شهرهای ایران که سال‌های زیادی به‌عنوان قطب گردشگری ایران شناخته می‌شود جزیره کیش می‌باشد. بسیاری از افراد به دلیل آب‌وهوای مطبوع در این جزیره زندگی می‌کنند. به‌طورکلی شما باید به‌خوبی بدانید که هزینه زندگی در جزیره زیبای کیش نسبت به بسیاری از دیگر شهرهای ایران تا حدودی بالاتر می‌باشد. هزینه زیادی برای خرید و یا اجاره خانه باید پرداخت شود. همچنین شما باید بدانید که هزینه‌های مربوط به خوراک، آب و برق، تردد و غیره در این جزیره به نسبت دیگر شهرها بالاتر می‌باشد. تمامی خوراکی‌ها و همچنین خدماتی که در کیش وجود دارد از خارج جزیره وارد می‌گردد که همین مسئله موجب قیمت بالای آن‌ها می‌شود.

نمای زیبایی از ساحل جزیره کیش
ساحل جزیره کیش

آب‌وهوای جزیره کیش

یکی از مهم‌ترین مواردی که شما پیش از زندگی در جزیره زیبای کیش باید بدانید شرایط آب و هوایی این جزیره می‌باشد. دمای رطوبت هوا در این جزیره زیاد است و به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کیش ازجمله شهرهای ایران می‌باشد که هوای گرم دارد. به دلیل نزدیکی به دریا تبخیر آب در این جزیره به وجود می‌آید. در بسیاری از ماه‌های سال رطوبت بیشتر از ۹۰ درصد را در این جزیره مشاهده می‌کنید. برخلاف دیگر مناطق کشور زندگی کردن در کیش در فصل گرما دشواری زیادی دارد. بااین‌وجود بسیاری از افراد هستند که به آب‌وهوای مرطوب جزیره زیبای کیش علاقه دارند و در این جزیره زندگی می‌کنند. قبل از اینکه شما اقدام به خریداری واحد و یا اجاره خانه در این شهر نمایید باید به‌خوبی بدانید که آیا تحمل گرما و شرجی بودن این شهر را دارید.

تزیین خیابان ها در عید نوروز
یکی از خیابان های کیش در نوروز

جمعیت و فرهنگ مردم جزیره کیش

ازآنجایی‌که بسیاری از افراد به جزیره زیبای کیش علاقه دارند تعداد جمعیت این جزیره روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند از شهرهای دیگر به کیش مهاجرت کرده‌اند. بومیان این جزیره پیش‌ازاین که کیش به قطب گردشگری تبدیل گردد دامداری و صیادی می‌کردند؛ اما امروزه به این دلیل که صنعت گردشگری در این شهر افزایش پیداکرده است، دیگر افراد به صیادی و دامداری علاقه ندارند. خدمات تجاری و اقتصادی زیادی در این شهر وجود دارد که موجب شده افراد درآمد مناسبی کسب کنند. افرادی که سال‌های گذشته در کیش زندگی کرده‌اند نژاد عرب و فارس دارند. این افراد سالیان طولانی با آرامش زندگی کرده‌اند و فرهنگ‌هایشان با یکدیگر ادغام‌شده است. بسیاری از اهالی کیش اهل سنت می‌باشند.

یکی از مراکز خرید در جزیره کیش
یکی از مراکز خرید در کیش

قوانین زندگی در جزیره کیش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما زمان زندگی کردن در این جزیره باید به آن دقت داشته باشید، رعایت پاکیزگی و نظافت می‌باشد. نریختن زباله در خیابان‌ها و شهر یکی از قوانینی به شمار می‌رود که هرگز نباید شکسته شود. هر از چند گاهی تعدادی از اهالی جزیره گروهی را تشکیل می‌دهند و به ساحل می‌روند تا زباله‌های از آب آورده شده را جمع کنند. شما اگر ۶ ماه در این جزیره زندگی کنید می‌توانید کارت شهروندی کیشوندی را دریافت نمایید.

امتیاز دهید
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *