نکات موردنظر در خرید ملک

اگر شما قصد خرید ملک دارید باید بر اساس نکات و قوانین متنوعی اقدام به خریداری ملک نمایید. امروزه بسیاری از افرادی که می‌خواهند اقدام به خرید آپارتمان نمایند شاید نکات ضروری را در نظر نگیرند. در این صورت امکان دارد که خرید خانه موردنظر آن‌ها با مشکل مواجه شود و پروسه خریداری ملک موردنظرشان به بهترین نحو ممکن طی نگردد. به همین دلیل شما برای خرید املاک مناسب باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. فروشندگانی که فروش املاک متنوع را بر عهده دارند می‌توانند برای خرید مسکن شما را راهنمایی کنند. برخی از نکات ضروری که شما نیاز است برای خریداری ملک به آن‌ها توجه داشته باشید را در ادامه معرفی می‌کنیم.

املاک در کیش
خرید املاک در کیش

معرفی نکاتی مهم برای خرید ملک

برخی از نکات ضروری که زمان خرید ملک اهمیت دارد عبارت است از:

1. بررسی مدارک شناسایی

 مهم‌ترین اقدامی که شما زمان خرید مسکن باید در نظر داشته باشید این است که تمامی مدارک مربوط به فروشنده را موردبررسی قرار دهید. درحالی‌که مدارک فروشنده معتبر نباشد و اطلاعات مربوط به مالک روی سند ثبت‌نشده باشد باید بدانید که ملک خریداری‌شده قانونی نمی‌باشد. فردی که ورشکسته شده است ازنظر قانون امکان شرکت کردن در هیچ‌یک از معاملات خریدوفروش ملک را ندارد. این فرد به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند در معامله فروش ملک شرکت کند. به همین دلیل تمامی مدارک فروشنده باید زمان خرید مسکن موردبررسی قرار بگیرد.

2. بررسی وضعیت سند

 بررسی کردن وضعیت سند به‌عنوان یکی دیگر از نکات مهم برای خرید آپارتمان در نظر گرفته می‌شود. پیش از انجام هر یک از معاملات و پرداخت کردن هزینه نیاز است که اطلاعات لازم مربوط به وضعیت سند بررسی شود. اسناد ملکی اقسام متنوعی دارند که مالک باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسد.

خریدوفروش املاک در کیش
خریدوفروش املاک در کیش

3. مطابقت ملک با سند

 مطابقت ملک با وضعیت سندی که دارد باید به‌خوبی بررسی شود. پیش از خرید خانه باید ملک موردنظرتان را به‌صورت کامل و دقیق بررسی نمایید. خرابی و نواقص ملک را بررسی کنید تا در صورت اطمینان خاطر تمامی نکات را زمان ثبت سند به فروشنده اعلام نمایید

4. دقت به نحوه خرید ورثه‌ای آپارتمان

 برای انجام دادن معاملات املاکی که ورثه‌ای هستند نیاز است که تمامی مشخصات مربوط به ورثه و موکلین را به‌خوبی بررسی کنید. شما اگر قصد خریداری هر یک از واحدهای برج‌های چهارقلو دانا کیش را دارید باید به‌خوبی نوع معامله خود را بشناسید. اینکه واحد خریداری شده برای فروشنده است و فروشنده به‌صورت حضوری جهت فروش به دفتر ثبت اسناد مراجعه می‌کند را در نظر داشته باشید. در غیر این صورت اگر ملک ورثه‌ای است باید روند قانونی خرید آن را طی نمایید.

5. خریدوفروش خانه در املاک معتبر

 یکی دیگر از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که خریدوفروش انواع آپارتمان و مسکن را باید تنها در املاک معتبر انجام دهید.

امتیاز دهید
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *