چرا کیش منطقه آزاد است

بدون شک اصطلاح منطقه آزاد جزیره کیش به گوشتان خورده است، اما امکان دارد که دقیقاً با این واژه آشنایی نداشته باشید. به‌طورکلی شما باید به‌خوبی بدانید که مناطق آزاد تجاری ازجمله مناطقی به شمار می‌روند که در نقاط بندری و همچنین غیر بندری برای انجام دادن فعالیت‌های تجاری از قوانین و مزیت‌های مخصوص بهره‌مند می‌شوند. این مناطق ازجمله مناطقی هستند که از قوانین خاص گمرکی ندارند. ازآنجایی‌که شرایط ویژه و منحصربه‌فرد برای مناطق آزاد در نظر گرفته‌شده است مزیت‌های زیادی برای تجارت در این مناطق وجود دارد. کیش به‌عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری شناخته می‌شود و شما می‌توانید در این جزیره فعالیت‌های اقتصادی و تجاری گسترده‌ای داشته باشید تا به درآمد مناسبی برسید. بسیاری از افراد زندگی در کیش را انتخاب می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی گسترده‌ای را در این شهر انجام دهند.

جزیره کیش از بالا
جزیره کیش

تاریخچه جزیره کیش از منظر منطقه آزاد شدن

از سال ۱۳۳۰ به بعد ازآنجایی‌که طرح‌های متنوعی برای رونق اقتصادی کشور بنیان‌گذاری شد به بندر تجاری کیش اهمیت زیادی دادند. در سال ۱۳۳۴ حمل‌ونقل کالا در این جزیره به‌صورت اقتصادی انجام می‌شد. با تشکیل وزارت گمرکات در سال ۱۳۳۶ در جزیره زیبای کیش، این جزیره به‌عنوان یکی از بنادر تجاری معرفی شد. به‌طورکلی شما باید به‌خوبی بدانید که جزیره زیبای کیش سال‌های زیادی به‌عنوان یکی از مناطق بندری شناخته می‌شود. تمامی قوانین گمرک منطقه آزاد در این جزیره اجرا می‌گردد. هر یک از بازرگانان جهت واردات و صادرات کالاهای متنوع می‌توانند از طریق بنادر جزیره زیبای کیش اقدامات لازم را انجام دهند. توجه داشته باشید که تمامی قوانین گمرک مربوط به کیش را باید برای واردات و صادرات بشناسید.

ویژگی‌های جزیره کیش به‌عنوان منطقه آزاد

از سال‌های گذشته این جزیره به‌عنوان مکانی جهت مراودات تجاری بین ایران و هند و بسیاری از کشورها معرفی‌شده است. صید مروارید در این جزیره محبوبیت زیادی داشته و اکنون هم بسیاری از افراد به صید مروارید می‌پردازند. درگذشته باید بدانید که تجارت در این جزیره بیشتر برای مروارید انجام می‌شده است؛ اما امروزه تجارت در این منطقه آزاد کشور ایران مربوط به زمینه‌های متنوع مانند مواد غذایی، صنایع برق و الکتریکی، پوشاک و غیره می‌باشد. بسیاری از برندهای معتبر و لوکس جهان در کیش شعبه دارند.  شما می‌توانید در مراکز خرید کیش تمامی این برندها را مشاهده کنید و خریداری نمایید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این جزیره زیبا دارد تفریحات لذت‌بخش می‌باشد. شما با یک‌بار سفر به این جزیره بدون شک مشتاق ماندن در این جزیره خواهید شد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بعد از یک‌بار رفتن به این شهر اقدام به خریداری خانه و یا اجاره خانه در این جزیره نموده‌اند. هر یک از واحدهای برج‌های چهارقلوی دانا کیش را شما می‌توانید با بهترین قیمت خریداری کنید و در این جزیره زندگی نمایید.

امتیاز دهید
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *